Barvy a webdesign

Branding a zejména pak barevné schéma je jedním z nejdůležitějších prvků procesu tvorby webových stránek.

Webové stránky jsou často prvním místem kontaktu potenciálního zákazníka a firmy či podnikatele. Nezáleží jen na tom, aby web vypadal pěkně, ale také, jak na návštěvníka celkově působí. Vhodně zvolené barevné schéma by také mělo pomoci snadnější navigaci po webových stránkách.

Například vhodně zvoleným barevným odlišením sekcí a bloků a zejména pak výzev k akci. Prvky plnící stejnou funkci, které mají i stejnou barvu také podstatně usnadní navigaci.

Barevné schéma

Barevné schéma se obvykle člení na dvě základní části: Primární a Sekundární.

Primární barvy se na webu vyskytují výrazně častěji. Jedná se například o barvy pozadí, barvy loga, barvy menu atd.

Sekundární barvy jsou nejčastěji zvýrazňující. Může se jednat například o několik odstínů stejné barvy, která se používají pro různé prvky. Pokud zvolíme odstín jedné barvy, získáme tak i graficky konzistentní webdesign.

webdesign barvy

Proč je zvolená paleta barev důležitá?

Reprezentují vizuální identitu

Výběr barev je zásadní, protože bude určovat, jak bude vaše značka rezonovat v myslích vašich návštěvníků a potenciálních zákazníků. Ze zvolených barev se stává i forma komunikace.

První dojem

Při tvorbě webových stránek je důležité stále myslet na to, kdo je cílová skupina, a jak chceme, aby na ně web působil. Až 94 % zákazníků v průzkumech uvedlo, že první dojem měl na jejich chování vliv.

Emoce

Tento bod souvisí s psychologií barev. I když si to neuvědomujeme, tak na nás učité barvy působí určitým způsobem. Záleží tedy na tom, jak chcete komunikovat svoji značnu a do tohoto rozhodnutí zahrnou i emoce, které jednolivé barvy vyvolávají.

Psychologie barev

Červená

Červená je silná, energická barva. Může symbolizovat mnoho emocí a nápadů, pozitivních i negativních. Uživatelé jej mohou spojovat s láskou a vášní, ale může také signalizovat nebezpečí nebo hněv.

Oranžová

Oranžová je teplá a šťastná barva, která mnoha uživatelům připomíná vstřícnost, nadšení a motivaci.

Žlutá

Žlutá je další teplá barva, která symbolizuje radost, štěstí a sluneční světlo. Při strategickém použití na vašem webu můžete snadno vnést důvěru a inspiraci do svého designu.

Zelená

Zelená je pozitivní a klidná barva široce spojená s přírodou, ekologií a obnovováním energie.

Modrá

Modrá je oblíbenou volbou mnoha firemních značek, protože symbolizuje důvěru a spolehlivost. Je to klidná, uklidňující barva, která může vytvořit pocit svěžesti.

Fialová

Fialová je již dlouho spojována s královskou hodností, luxusem a bohatstvím, ale je to také tajemná a magická barva. Kombinace energie červené a modré může být vynikající volbou, pokud chcete předat poselství síly a důvěryhodnosti.

Růžová

Růžová je mladistvá a romantická barva, která uživatelům připomíná věčnou lásku. Je široce spojován s citlivostí a ženskostí.

Černá

Černá má mnoho významů a při použití v kombinaci s jinými barvami může vyvolat různé pocity. Západní kultury to někdy spojují se zlem a smrtí, zatímco na východě to symbolizuje sílu a moudrost.

Bílá

Bílá je oblíbenou volbou pro moderní minimalistické weby, protože zvyšuje čitelnost a dobře se hodí k jakékoli barvě. Využití bílého prostoru vytváří pocit čistoty a světla.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Další články ze světa online marketingu

Poptávka

Po odeslání poptávkového formuláře Vás budu co nejdříve kontaktovat emailem.

Poptávka je nezávazná a úvodní konzultace zdarma.