Co je to remarketing?

Znáte to, když si prohlédnete nějakou webovou stránku a zanedlouho se Vám reklama na danou stránku zobrazuje snad všude a pronásleduje Vás? To je právě remarketing.

Pokud uživatel navštíví webovou stránku, je možné na něj později dále cílit, když si prohlíží jiné stránky, používá aplikce nebo se dívá na videa, ale i když vyhledává ve vyhledávači Google. Někteří uživatele internetu remarketing nemají vůbec v oblibě. Je tomu zejména v případech, kdy se remarketingové reklama zobrazuje příliš často nebo není pro uživatele relevantní. Podívejme se na to, jak můžeme remarketing rozděli:

Dělení remarketingu

Remarketing, se jako součást online marketingových aktivit, nejčastěji implementuje skrze Obsahovou síť Google Ads, do které spadá i Youtube, skrze Obsahovou síť Sklik nebo můžeme remarketingem zasáhnout uživatele sociálních sítí jako je Facebook nebo Instagram.

Remarketing můžeme rozdělit na 4 základních forem.

  1. Standardní remarketing – Cílení na uživatele, kteří před tím navštívili Vaši webovou stránku.
  2. Dynamický remarketing – Cílení na uživatele, kteří si prohlíželi konkrétní produkty nebo služby a následná propagace právě těchto výrobků a služeb.
  3. Remarketing v aplikacích – Cílení na uživatele, kteří používají mobilní aplikace, ve kterých se následně reklama zobrazuje.
  4. Video remarketing – využívání video reklamy před nebo v průběhu jiných videí.

Jak se dá využít remarketing

Jen vemi málo uživatelů provede konverzní akci hned při první návštěvě webových stránek. V tu chvíli je na místě remarketing, aby uživatel na webovou stránku nebo konkrétní produkt či službu nezapomněl.

V případě eshopů se například často stává, že uživatel opustí stránku s již plným košíkem zboží. V takovém případě je vhodné cílit na tohoto uživatele a připomenout mu právě to zboží, které původně nakupoval.

remarketing

Aby byl remarketing relevantní a učinný, je také velmi důležitá segmentace. Musíme nejdříve identifikovat, zdali měl uživatel o naši webovou stránku, produkt či službu skutečně zájem. Uživatele můžeme dělit například podle toho, jak dlouhou dobu na našem webu strávili, kolik stránek na webu si prohlédli nebo například, jak již bylo zmíněno, jaké zboží si přidal do košíku. Je jasné, že nemá smysl cílit například na uživatele, který na naší webové stránce strávil jednu sekundu nebo se podíval pouze pouze na 15 % obsahu webové stránky. Takový uživatel neprojevil dostatečný zájem.

Celkově může být remarketing velmi užitečným nástrojem, pokud je správně nastaven a pokud je správně nastavená segmentační strategie.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Další články ze světa online marketingu

Poptávka

Po odeslání poptávkového formuláře Vás budu co nejdříve kontaktovat emailem.

Poptávka je nezávazná a úvodní konzultace zdarma.