Co je to SEO optimalizace?

Co je to vlastně SEO a proč je důležité ve světe online marketingu a tvorby webových stránek?

Optimalizaci pro internetové vyhledávače (SEO) lze definovat jako proces přetváření webových stránek pomocí On page a Off page nástrojů tak, aby se webová stránka správně indexovala a úspěšně se umisťovala se výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů jako je například Google.

Je nutné podotknout, že nikdo přesně neví, jak algoritmy internetových vyhledávačů fungují. Jedná se o obchodní tajemství daných společnosti. Jsou však určité zavedené postupy a faktory, které mají na pozici v internetových vyhledávačích vliv. Seznam těchto faktorů naleznete například ZDE.

Před samotnou SEO optimalizací je vhodné provádět analýzu klíčových slov. Analýze klíčových slov jsem věnoval samostatný článek.

co je to seo optimalizace

On-Page SEO

Jedná se o faktory na samotných webových stránkách. Patří sem například URL adresa stránky. Dále titulky stránky (<title>), ve kterých by měla být užívána klíčová slova, na která cílíme, nadpisy stránky zejména nadpis s tagem <h1>. Dále mezi důležité faktory patří popisy obrázků, jedinečnost obsahu, hustota klíčových slov, kompatibilita s internetovými prohlížeči, vnitřní prolinkování pomocí odkazů a spousta dalších faktorů. Některé faktory mají vyšší váhu než jiné.

Off-Page SEO

Faktory, které ovlivňují pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávání, ale nedá se jich dosáhnout pomocí On Page faktorů. Patří sem zejména odkazy, které míří na danou webovou stránku z jiných webových stránek. Dále například sdílení na sociálních sítích. Off Page SEO je především o budování jakési sítě, která propojuje obsah dané webové stránky s ostatními webovými stránkami. Nejhodnotnější jsou odkazy, které odkazují na danou webovou stránku z velkých a důvěryhodných webových stránek.

K čemu může UX Analýza pomocí heatmap pomoci? Pomocí analyzování chování návštěvníků Vašeho webu, můžete zvýšit svůj konverzní poměr. Může se jednat o konverze
Branding a zejména pak barevné schéma je jedním z nejdůležitějších prvků procesu tvorby webových stránek. Webové stránky jsou často prvním místem kontaktu potenciálního zákazníka