Měření konverzí – formulář

Kontaktní formulář je jedním z nejběžnějších konverzních prvků na webových stránkách. Pokud jste PPC specialista a chcete mít správně nastavené měření konverzí nebo majitel webových stránek a chcete mít o všem přehled, nabízí se otázka: Jak měřit množství úspěšně odeslaných formulářů? Na tuto otázku Vám odpovím v tomto článku. Tento návod funguje na valnou většinu pluginů, které umožňují tvorbu kontaktních formulářů.

Přesměrování na stránku s poděkováním

Nejjednodušší způsob je prosté přesměrování uživatele po úspěšném odeslání formuláře na stránku s poděkováním a následné měření počtu zobrazení stránky s poděkováním.

Pokud používáte plugin Contact Form 7, nejsnadnější způsob je instalace pluginu Redirection for Contact Form 7. V nastavení pluginu zvolíme stránku, na kterou chcete uživatele po úspěšném odeslání formuláře přesměrovat nebo externí URL adresu.

měření konverzí formulář

Následně si v Google Analytics snadno vytvoříme nový cíl. Správce > Cíle > Nový cíl. Můžeme si vybrat některou z předdefinovaných konfigurací, která odpovídá typu našeho cíle nebo zvolit cíl vlastní.

Měření konverzí kontaktní formulář

Vyplníme URL, kterou má Vaše stránka s poděkováním a máte hotovo. Můžete měřit odeslané formuláře. Cíl z Google Analytics si můžete snadno importovat do Google Ads a měřit úspěšnost Vašich PPC kampaní zaměřených na generování Leadů.

Některé z dalších pluginů pro vytváření kontaktních formulářů mají funkci pro přesměrování již zabudovanou. Postup je tedy obdobný.

Měření bez přesměrování

Co dělat, pokud nechcete uživatele po úspěšném odeslání formuláře přesměrovat? Pokud máte formulář, který po úspěšném odeslání zobrazí hlášku, že formulář byl úspěšně odeslán, pomocí Google Tag Manageru můžeme měřit počet zobrazení tohoto prvku.

Začneme tím, že zjistíme CSS class prvku, který vyskakuje po úspěšném odeslání formuláře. Tuto CSS class budeme dále potřebovat pro vložení nového pravidla v Google Tag Manageru.

měření konverzí formulář

Pravým tlačítkem klikneme na prvek, který se objevil po úspěšném odeslání formuláře (Děkujeme Vám, Vaše zpráva byla úspěšně odeslána). A zobrazí se nám class, kterou potřebujeme.

Contact Form 7

Takto vypadá CSS class v případě použití Contact Form 7. Pokud používáte pro vytváření formulářů například Elementor Pro, může CSS vypadat takto:

Elementor Pro

CSS class z prvního případu vypadá tedy následovně: .wpcf7-mail-sent-ok

Přejdeme do Google Tag Manageru a vytvoříme nové pravidlo. Pravidlo adekvátně pojmenujeme: Například viditelnost prvku úspěšně odeslaný formulář. Jako typ pravidla zvolíme Viditelnost prvku. Jako metodu výběru zvolíme Selektor CSS. Do výběru prvku vložíme CSS class zprávy, kterou jsme získali v předchozím kroku. Zvolíme možnost Pozorování změn modelu DOM. Nastavení pravidla by mělo vypadat takto:

měření konverzí formulář

Pravidlo pro spouštění tedy máme. Dalším krokem je vytvoření nové značky v Google Tag Manageru. Jako typ značky zvolíme Google Analytics: Universal Analytics. Zbytek nastavíme podle screenshotu:

měření konverzí formulář

Kategorii, akci i štítek zvolíme dle libosti. Můžeme také nastavit hodnotu, kterou pro Vás získaný Lead má, ale nemusíme. Nastavíme pravidlo pro spouštění značky, které jsme si vytvořili v předchozím kroku:

Dále otestujeme, co jsme vytvořili. V Google Tag Manageru zvolíme Náhled a přejdeme na stránku, kde máme kontaktní formulář. Nezapomeňte stránku aktualizovat! Odešlete formulář. Po odeslání formuláře by se nám měla zobrazit informace o pravidlu Element Visibility. Když na toto pole klikneme, měla by se zobrazit informace o spuštěné značce:

Pokud se tak nestane, zkontrolujte, zdali máte správně zadanou CSS class, zdali nechybí tečka nebo zkuste zadat jen část zvolené CSS class. Mezery taktéž nahraďte tečkou.

Přejdeme do Google Analytics: Zvolíme V reálném čase > Události. Pokud máme vše správně nastavené, zobrazí se nám v Google Analytics událost:

měření konverze formulář

Pokud se událost zobrazí, máme vyhráno. Posledním krokem je vytvoření cíle z události v Google Analytics. Zvolíme Správce > Cíle > Nový cíl > Vlastní. Zvolíme název a jako Typ zvolíme Událost. Vyplníme alespoň jedno pole. Například akce. V našem případě jsme akci pojmenovali při vytváření značky v Google Tag Manageru: Kontaktní formulář. Uložíme.

konverze formulář

Gratuluji. Máte vytvořené měření konverzí v podobě odeslaných formulářů. Cíl z Google Analytcis můžete snadno importovat do Google Ads.

Způsobů měření odeslaných kontaktních formulářů je více. Tyto však považuji za nejjednodušší.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Martin Rajnoha

Martin Rajnoha

Webdesigner a PPC specialista na volné noze. Online marketing je disciplína, která v sobě kombinuje analytiku, kreativní myšlení, základy psychologie a design. Toto jsou disciplíny, které mě opravdu baví. Online marketingu se intenzivně věnuji již 2 roky.

Další články ze světa online marketingu

Poptávka

Po odeslání poptávkového formuláře Vás budu co nejdříve kontaktovat emailem.

Poptávka je nezávazná a úvodní konzultace zdarma.